7 SFATURI UTILE DESPRE MANAGEMENTUL DE SUCCES AL UNEI CLINICI STOMATOLOGICE

Organizația Tinerilor Medici Dentiști

V-ați întrebat vreodată cum puteți obține rețeta care să vă propulseze clinica/afacerea/cabinetul de stomatologie pe culmile succesului? Ați încercat diferite strategii, dar rezultatele nu sunt cele la care vă așteptați? Nu vă speriați, aceste impedimente sunt normale în parcursul oricărui business, în special în perioada de început, chiar și în stomatologie.

Mai mult, nimeni nu știe schema perfectă care poate oferi succesul absolut, dar și business-ul în stomatologie se poate îmbunătăți vizibil urmând sfaturile de mai jos.

  1. Faceți un curs de leadership

Sunteți lideri și în stomatologie – conduceți echipa de medici, asistenți, tehnicieni, studenți în practică, contabilă etc. Ca să fiți lideri în adevăratul sens al cuvântului, cu abilități competente de a organiza și administra o echipă, este nevoie de multă muncă și exercițiu. Un curs de leadership v-ar ajuta cu siguranță să dobândiți anumite abilități sau să le dezvoltați pe cele deja prezente.

  1. Investiți în echipa voastră

Fiecare membru al echipei ar trebui să aibă pregătirea necesară pentru tratamentele sau responsabilitățile care îi revin. De aceea, ați putea organiza sesiuni de cursuri, traininguri, lectură care să pregătească membrii echipei pentru poziția pe care o ocupă, asigurându-vă că fiecare este la curent cu noutățile din domeniu. De asemenea, puteți să încurajați medicii să participe la cursuri și workshop-uri organizate în afara clinicii. 

  1. Păstrați un management eficient al pacienților 

Sunt foarte multe detalii de înregistrat și păstrat legate de pacienți, astfel că o aplicație de management al pacienților, precum StomaLink, vă poate ușura mult munca.

  1. Actualizați permanent lista cu task-uri 

Este foarte util să aveți o listă clară cu responsabilități ale fiecărei persoane din clinică, pentru a preveni orice confuzie în legătură cu pacienții, tratamentele și alte sarcini. De asemenea, dacă cineva renunță, vă va fi mult mai ușor să găsiți un înlocuitor, pentru că știți deja ce va trebui să facă noul angajat.

  1. Organizați ședințe periodic

O dată pe săptămână, cel puțin, ar trebui organizată o ședință cu toți medicii pentru a se discuta parcursul activității în acea perioadă: tratamente și pacienți dificili, gestionarea produselor și materialelor, eventuale tensiuni apărute etc. 

Cazurile complexe necesită colaborare între medici de specialități diferite, astfel că ședințele săptămânale pot fi un prilej foarte bun pentru a contura planul de tratament corespunzător.

Este foarte important să păstrați o comunicare eficientă între membrii echipei, dar și între voi și ei. Cu cât este mai multă comunicare, cu atât mai puține probleme vor exista.

  1. Faceți un plan de activitate

Creați-vă obiective atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Acestea vă vor menține motivați și pot fi benefice pentru creșterea profesională și financiară. De asemenea, faceți un plan prin care puteți îndeplini acele obiective și urmați-l. Cu cât sunteți mai organizați, cu atât lucrurile se vor desfășura mai bine.

  1. Ocupați-vă de imaginea firmei

Există companii de marketing cărora le puteți transmite viziunea și dorințele voastre și ele se vor ocupa de promovare. Deși implică costuri pe termen scurt, pe termen lung este mult mai rentabil, simplu și profesionist.

Partea de marketing este foarte importantă în ceea ce privește dezvoltarea unui business, chiar esențială în cele mai multe cazuri. De aceea, fiți cât mai activi pe social media, prezentați-vă activitatea și ofertele acolo, promovați afacerea. 

De asemenea, este recomandat să aveți o bază de date cu actualii și potențialii pacienți, cărora să le trimiteți newslettere periodic cu activitatea voastră. Un alt “tip and trick” eficient este utilizarea testimonialelor – oamenii se uită la recenzii pe Google când caută un restaurant pentru că le pasă ce cred alții, așa că nu ar strica să adăugați în site sau pe paginile de Social Media câteva recomandări din partea unor pacienți.

Dacă sunteți interesați de acest subiect și vreți să aflați mai multe sfaturi de ajutor în acest domeniu, vă sfătuim să consultați și paginile:

https://www.dentalpost.net/dental-jobs/content/dental-office-management-tips/

https://blog.clouddentistry.com/dental-office-management-tips-success

https://delmain.co/blog/57-definitive-dental-practice-management-tips/